Ett besök på vårdcentralen......

...... gjorde jag idag, för en sakkunnig bedömning av min limmade finger. Sen också för att få hjälp med omläggning och råd om skötsel framöver. Framförallt inför förestående resa.......
Sålångt såg det bra ut och nu behöver jag bara ett "vadderat" plåster på långfingerstoppen.
Efter detta besök var det dags att proviantera. Men först slank jag in och köpte några fler påskliljor, till trädgården.
Till middag serverade Inga tacos med tortillas och sallad.
Och nu har maken laddat kaffemaskinen, så snart ska vi äta upp wienerbröden som slank med från mataffären. 
Lite trötthet (igen !) har föranlett en och annan powernap i fåtöljen, under eftermiddagen.
Nu har utemiljön fått sitt tillskott av fägring och dessutom är halva mitt wienerbröd i magen ......ackompanjerad av en god kopp nybryggt kaffe. Kvarvarande del får bli "efterrätt", när tortilla"pizzan" (på rester) slunkit ner till kvällsmat. 
 
 
Nu har det börjat ploppa upp hus på åkern.........
 
Ja här bor jag.....numera.
 
Middagsportion.......
 
Mitt "nya finger"........
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0