Förändringens tider........

......medförde att Mandelmanns utgick igår. Men jag kunde så småningom ändå se detta sista avsnitt för säsongen, på nätet.
Maken återvände strax före midnatt, väldigt belåten med kvällens musik. Dock mindre imponerad av maten (ryggbiff).
Då var det ju tur att Inga bjöd på fläsk med löksås till middag idag .....som "kompensation".
Fick igår kväll se att det startats en depå för inlämnande av förnödenheter till Ukraina i Tibro, så jag passade på att plocka ihop en banankartong full med det överflöd av hygienartiklar som samlat sig i skåp och lådor.
Sen fanns en del kläder och lite handdukar, som idag lämnats för vidare transport till behövande.
Var inne i Tibro och handlade mat med mera och idag ska vi äta fastlagsbulle med varm mjölk till kvällen.
Men först blir det en delad vaniljbulle till kaffet, då maken återkommer från sin promenad. För han var inte hemma då jag återvände........
Senare under kvällen blir det sen som sagt fotboll för min del..........
 
Tror nog att min sylta-macka med varm choklad, smakade bättre än det maken då åt.
 
En bananlåda full av förnödenheter.......
 
Jodå......detta smakade bra.
 
Tulpanerna är fortfarande lika fina i sin vas........
 
I väntan på varm mjölk lite senare........
 
.....men först delar vi på en vaniljbulle till kaffet.......när han behagar komma hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0