Fotvård.......

......stod idag på att-göra-listan och det anlitar jag då proffs till.
Innan dess var det en "lite avvaktande" morgon, med en något motsträvig mage, som mutades med välling. Någon timma senare fick det också bli en macka med kaffe, medan Zelensky talade till Sveriges Riksdag.
Middagen fick bli enkel och aningen tidigare än vanligt, då jag alltså hade tid vid två att passa.
Hittade både köttbullar och pommes i frysen......den levererar alltid (nästan).
Påväg hem stannade jag hos Bagar'n och köpte två bullar, som nyligen tog slut till eftermiddagskaffet.
I bilen visade termometern 17 grader under färden och i glashuset var det inte kallt.
Inga laddade nyss tvättmaskinen och över sjön kan man nu (sen två dagar tillbaka) ånyo, "njuta av" måsarnas skrik.
Skrän-trutarnas armé har alltså anlänt för säsongen. Till detta hörs en icke oansenlig flock med canada-gäss allt som oftast, ett och annat tranpar flyger också över ibland, även svanar.........
Och ikväll är det fotboll: Sverige-Tjeckien.............
 
Gårdagens tacorester.........
 
Min middag idag.......
 
Kyrkan verkar få en ansiktslyftning.......
 
........och vid skolan, har man nu börjat gräva för den nya.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0