Körsbärsmuffins.........

........ satte Inga igång med att baka, medan maken var ute och promenerade.
De var lagom ätklara då han återvände och smakade bra till torsdagens solnedgång.
Merparten finns nu i frysen.......
Det fanns köttfärs kvar i paketet, bara hälften gick åt till tacos och av det blev det också kvar att göra en gratäng till fredagens lunch.
Med förnyad energi tog sig Inga an resterande färs, så nu finns det även småportioner av köttbullar i frysen.......for later. Dessutom blir det köttfärsbiffar imorron (lördag) till middag.
Jag tog en promenad till återvinningen och fortsatte sen till dygnsbutiken för att köpa flingor......... till maken.
Blev kaffe och körsbärsmuffins idag också i glashuset.
Nu sitter maken vid en hockeymatch, medan jag fick titta på en svart ruta en timma innan sändningen på teve (SAPPA) kom igång igen. 
Men innan dess hann jag beställa och hämta en pizza, som vi delade på.
......och nu är tröjans framstycke färdigstickat, så första ärmen påbörjade jag direkt ........
 
Körsbärsmuffins........
 
.......passade bra till solnedgången.
 
Jahaja........det var ju inte så dumt......
 
......och snart ska detta brev ut och åka.
 
Tacogratäng.......
 
......och en halv pizza som fredagsmys.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0