Kunde ha funkat.......

......och får delvis göra så, den orange glaskupa jag hittade på loppisen för en tjuga.
Har länge letat efter en ny glaskupa till mormors stora skomakarlampa och köpt några stycken, ingen har hittills varit perfekt. Så inte heller denna, men duger tillsammans med den som "tjänstgjort" sen långt tillbaka.
Innan var det hyfsad sovmorron, följt av ordentlig frukost. En del Vasalopps-tittande (men ej särskilt mycket) och en skön dusch.
Inga förkokade dillkött igår kväll, så det bjöd hon på till middag idag och det är ju alltid gott. 
Maken deklarerade att han tänkte åka till Tibro och se Fagersanna spela fotboll.
Då hade jag precis försett ugnen med två banankakor, som fick baka klart medan jag tog en promenad. Den gick till återvinningen med makens skokartong (från igår) för han lyckades hitta ett par, innan vi fick thai-middagen...... strax före tre.
Hann in en snabbis på loppisen också då alltså, innan de stängde.
Kakorna var precis klara när jag återvände hem, men maken "utflugen" och bilen borta.
Får väl smaka på bakverken till kaffet, då han återkommer.
Sen ska jag heja på Manchester United (högst tillfälligt), men hoppas på att de i derbyt besegrar kollegan City i kvällsmatchen. För då är Liverpool ikapp......och förbi i tabellen.
 
Nya skor........och jodå, en del skivor var det allt med hem också.
 
Även thai-mat kom han ihåg......
 
Söndagsfrukost.......
 
Dillkött är serverat.........
 
Banankakorna klara.....
 
Lite för liten.......den också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0