Kvinnodags-göromål.........

........ är enligt maken att så årets frö till tomatplantorna, för det har hans blueskompis (experten) sagt att man ska göra.
Tog han tag i detta då? Nääää, han "påminde" mig lite dumt, genom att fråga om jag gjort göromålet.
Detta efter att vi fikat i glashuset, under sen eftermiddag.
Men då hade jag redan börjat......... hämtat in jord och plastkrukor från planteringsbordet.
Nu står det förberett på köksbordet, för att stoppa ner frön imorron. Så då får han väl vara med och se till att det växer sen då, då.......
Innan vi kommit så långt, hade vi en disig morgon, men sen kom solen.
Till middag fanns idag att välja på dillkött eller gulaschgryta och maken fick första "tjing" så jag fick äta gulasch.......
Medan maken promenerade, gick även jag en sväng och plockade lite material.
Ikväll är det Liverpool-match (champions league) mot Inter. Startar vid nio.  
.....och det var ett väldigt flygande på änderna, fram och tillbaka över sjön medan vi drack kaffe.
 
Före promenaden........hackade han lite is på verandan
 
Materialet jag plockade användes till denna.....modell mindre.
 
Kanadagässen  verkar ha anlänt........ hmmmm..
 
Fika idag blev kaffe till maken och sockerdricka till mig med hårda ostmackor.
 
Blöter fröna lite på ett fat....innan plantering. Sen är det bara att hoppas.......
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0