Tröjan klar.......

.......och resväskan har fått komma fram i ljuset.
Är ju ett tag till innan det blir åka av, men då har jag ju tid på mig att "minimera" och effektivisera packningen. Ja vi får väl se hur det går........
Maken lyckades slutligen skicka in sin deklararation igår kväll (hade problem med sitt bank-id). Han får också pengar tillbaka, "men dom tar väl du hand om" sa han i förbifarten.
Och så rätt han har, för då blir det fortsatt ordning och reda i husets finanser.
För så har det blivit bara, att då jag har koll på inkomster och utgifter har han mer eller mindre kopplat av den biten. "Uppdatering" hålls dock regelbundet........ och större beslut tas såklart gemensamt.
Som sagt i rubriken har jag nu avslutat tröjan och hyfsat nöjd med resultatet. Dock kunde ärmarna varit något bredare......
Och jösses Amalia......nyss damp det ner nästan tretusen på min egen lottorad (sex rätt)!
Ja plötsligt händer det........heter det ju.
Maken drog på bluesmöte i Tidaholm för en stund sen, efter att vi ätit valnötsglass i strut till kaffet i solskenet, då han promenerat klart.
Får nog fira vinsten med en tur till återvinningen nu......... har ett antal steg till att gå idag ........ hahahaaaaa!
 
 Ja så blev min nya tröja .............
 
Makens middagstallrik........jag hoppade över rödbetorna.
 
Jo så var det.......
 
Inga lagade pasta för att fira lite.......och det räcker till middag imorron också. (åt mig)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0