Nära ögat........

.......att sonen och jag blev vittne till en lastbilskollision på lastgården, då jag besökte honom för att lämna en kasse godis. I sista sekund uppmärksammade "den orsakande" chauffören faran och panikbromsade med nån decimeter tillgodo.
Innan jag kom så långt var det en ordentlig frukost, med godmorron från Inga.
Telefonen ringde strax före tolv och en kompis föreslog en fika hos mig, vilket var en bra idé.
Det "körde vi på" och satt en dryg timma i solen på verandan.
Efter snabbmötet med sonen fortsatte jag till affären och handlade en kasse specerier med hem.
Köpte en korv stroganoff-portion till min middag, strax efter tre.
Nu får det nog bli dammsugning av bilen och sen en första rengörings-koll på fåtöljen.
Med detta avklarat, sparar jag övrig dammsugning till Inga, att utföra imorron.
I postlådan fanns igår vid hemkomsten några brev, bland annat godkännande med ersättningsbeslut på god man-uppdraget.
Idag kom också beslut från överklagandet till justitiekanslern (gjordes i juli förra året åt syster). Inte blev jag förvånad, men ändå lätt förbannad. Återigen baserar de sitt beslut på att jag inte har bevis för det telefonsamtal med tjänsteperson, som gav felaktig information.
Så gott folk, ett råd.......begär skriftliga svar, eller spela in alla samtal (om ni har några) med försäkringskassan, så eventuella bevis finns på fel de gör. Som enskild person har du annars inte en chans (i h-vete) att få rätt. Tro mig .......har upplevt detta både för egen del och nu som ombud.
Från det ena till det andra............ vad ska jag nu smaska på till kvällen.......?
 
Go'morron sa Inga vid tio........
 
Fika på verandan........
 
Middagen är serverad.......
 
.....medan morfar mutar barnbarn med glass, ........på annan ort.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0