Då får vi se..........

.........hur "mormors" brödkakor blir med rågkross i. Maken köpte en påse på inrådan från diabetessköterskan i veckan och jag blötlade en deciliter sådana över natt.
Men först var det en varm dusch på förmiddagen för min del och därefter åkte vi gemensamt till Tibro.
Maken skulle ta prover för årskontroll, sen operationen och så skulle ett brev skickas med "utrustning" till "mormors adventskalender", hos barnbarnen i Stockholm.
Jag handlade mat medan maken fick sitt stick och hämtade ut medicinpåfyllning.
Han kom precis lagom för att bära kassar.
Inga ville inte laga middag, utan sa att jag kunde köpa något färdigt på ICA. Vilket jag då gjorde:
köttbullar till mig och Biff á la Lindström till maken.
Nej han tyckte inte det var så särskilt gott........... så bortskämd han är,  med Ingas hemkok.
Handbollens medaljmatcher igår var spännande båda två och Norge tog (som vanligt) hem guldet.
Nu har fotbolls-VM herrar startat istället.
Hade precis bakat klart brödkakorna och satt framför matchen England-Iran, när kompisen via sms gärna ville ha kaffe........ om jag bjöd på det. 
Jovisst, England ledde med 4-1 ( så spänningen var inte så hög längre) och nybakat bröd fanns klart att bjuda på.
Vi satt i glashuset och löste världsproblemen (som vanligt) och kunde glatt konstatera att brödet var extra saftigt och gott. Så tyckte även maken, när jag stelfrusen kom in igen.....och frågade om hans åsikt angående brödkvalitén.
Nu är det Senegal-Nederländerna att se på..........men ögonlocken börjar vackla en aning.
 
Då är det påväg........
 
Ny dag att starta.......
 
En ekorre på snabbvisit.......
 
Ser mycket godare ut än det var......... även min portion.
 
.....och nu snöar det igen.
 
Dagens bak.......
 
Dukat för fika med kompisen.....
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0