Helt slut.......

......efter att ha städat och sorterat våra julgransprydnader och inventerat ljusslingor.
Nu är det gott om plats där de förvaras i garderoben och framförallt vet jag vad som finns. Iallafall i år, men "pryl"-minnet kanske inte stannar sålänge. Nästa år har jag nog glömt vad som finns.....igen. 
Gott om fungerande ljusslingor har vi iallafall, då jag även köpte två stycken nya i förrgår.......
Vi har fått "order" om att inte klä granen, för det ska barnbarnen göra meddelade de på fars dag, då han fick samtal från huvudstaden.
Inte bara jag som var trött idag, även Inga bangade middagslagning och rånade frysen på två färdig-pajer. För egen del var det både si och så med sömnen inatt. Somnade först vid halv fem, utan någon uppenbar orsak.
Men alla stela kroppsdelar har fått en omgång nu vid garderobsröjet, så inatt ska det väl funka, tänker jag. Nu tryckte maken på kaffebryggaren, men vad ska vi ha till? Alla dessa beslut, kan man också bli trött av (hahahahaaa). 
Somnar nog gott mitt i fotbollslandskampen vid åtta.......... 
 
Årets julklapp.........var det visst. Jodå finns en del stickade alster att välja på här i huset.
 
Hade visst snöat lite inatt, men inte lika mycket som utlovat i andra delar av vårt land.
 
Dafgårds lax-och räkpaj......
 
Så ser det ut nu i nämnda garderob.........tro mig, mycket bättre än före blev det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0