Ingen större action.........

 .....på Sågvägen, i detta hus idag (heller).
Fick i Hollandspaketet ett garnnystan, som jag virkade en bläckfisk av ( finns mer kvar) under kvällen,  innan det blev dags att uppsöka sängen.
Då jag plockade ut ett antal "bläckfisk-individer" till Ukrainapaketen igår finns det nu ännu mer utrymme i resväskan, att fylla på med nya.......
Förberedde även dagens middag igår, så Inga hade en nära nog arbetsfri dag. 
Tvättmaskinen är dock inte tjänstebefriad......
Jag har iallafall fått klart allting som ska lämnas in på Posten imorron. Förutom gratisfrakten till Ukraina, lär det bli allt annat än billigt. Bara att hålla för öronen och betala, skickar ju bara en gång per år ändå.
 Tråkväder hela dagen och duggregn redan i förmiddags. Jag fick gå ut till fågelmatsburen och justera "taket"(hönsnät), då förmodligen skatorna varit där och försökt öppna vid ena kanten.
De är onödigt uppfinningsrika, men får skaffa sin mat någon annanstans iår. 
Snart blir det fotboll igen.......England-Wales.
 
De här blev utvalda till att få flytta till Ukraina........
 
Här kommer en alldeles "nyfödd", som flyttar in i resväskan till de som är kvar.
 
Dagens middag: Fläskkotlett i gräddkantarellsås med lite annat.
 
En ganska ful gran, ska acklimatisera sig i foten....utan sin nätstrumpa.
 
Klara för avfärd.........
 
......så också dessa i sin kasse.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0