Naturligtvis blev det.......

.....att smaka på det nybakta brödet till eftermiddagskaffet igår. Varsin ostmacka breddes och en pepparkaka som "efterrätt", till det första tända adventsljuset.
Idag vaknade jag en bit in på förmiddagen och hojtade från sängen till Inga, att hon skulle sätta på en kanna kaffe. Så det var klart när jag brett mina mackor.
Tänkte precis göra mig iordning för en tur till affärerna, men då ringde bonusdottern. 
Hon undrade (igen) hur det blir till jul? Hade inte (som jag föreslog förra gången) pratat med sin storstadssyster i frågan.
Men nu visste jag iallafall besked i frågan: Att i år firar vi julafton ........på julafton. Hon i sin tur får nu återkomma med vilka ur hennes familj som vill delta. 
Maken fick äta repris på gårdagens middag, medan jag plockade ut en portion lever från frysen. 
Men innan jag fick middag, blev det en inköpstur.
Flera affärer senare och ett måndagsbesök på Systemet (där jag även fick tomlådor), samt bärhjälp med en säck potatis från Blommans åkte jag återigen hem.....till min lever.
I postlådan fanns bland annat ett välfyllt stort brev från Holland. Jo det blev öppnat och många fina saker fanns däri, samt godis. Tackar!!
Ska strax fika och smaka på bokstavschokladen (S....som tyvärr redan var i "portioner"). Men smakar säkert lika bra ändå......hahahaaaa
Tomlådorna är nu nästan fyllda och ska senare i veckan få åka till Ukraina, med hjälp av Postens gratis-tjänst. Mina julklappsbrev (lämnas samtidigt) får jag dock betala en eller annan krona i respeng för, är min misstanke.
 
Adventsfika........
 
Tomte på spaning i vardagsrumsfönstret...........
 
Då startar vi en ny vecka........
 
Mmmmmmmiddag.....lever.
 
Stort brev i postlådan.....från Holland....thank you!
 
Gjorde en liten bordsdekoration också..........
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0