Önskelistor........

.......klara och "tomten" har beställt, så leveranser påväg. Sen ska Inga ta vid och göra paket av allt som anländer...........har hon lovat.
Medan jag i min tur får ta hand om fakturorna. Arbetsfördelning kanske man i någon mån kan kalla det.
Till middag idag hittade Inga två isterband i kylen, som nästan hunnit bli bortglömda, men fortfarande var serveringsbara.
Tänkte då att man kan ju ha rödbetssallad till lika gärna som inlagda rödbetor (som vi brukar ha).
Men se det passade inte maken. Han ville inte utmana sina smaklökar, utan han plockade fram rödbetsburken som vanligt.
 Jag var dock lite mer förändringsbenägen och testade salladen till och det var ok det också.
Gick under förmiddagen ut i solen för att posta ett brev. Hann inte lämna tomten förrän det började regna samtidigt med solskenet och den korta promenaden gjorde mig aningen blöt.
Fika avklarat och snart ska maken till Ulvåker, på "en-mila-möte".
Själv ska jag förbereda mig på lotto-dragningen och kanske starta något nytt stickprojekt. 
 
Jodå, jag fick frukost även idag........
 
Min "nytänkarvariant" av maträtten.  
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0