Oväntat......väntat besök.....

.....ringde på dörren igår kväll runt nio.
Delvis väntat, då det bestämdes vid sopplunchen härom söndagen, men ingen spikad dag. 
Hon skulle hämta och förbarma sig över en förvuxen gullranka och en kasse påskliljelökar, att plantera (innan frosten kommer). Just den Gullrankan hade förverkat sin plats i vårt hem, men var alltså  välkommen i hennes. Lökarna som jag brukar "pilla ner" på hösten, efter att ha sparat alla påskliljor jag köper varje vår kunde jag inte ta hand om i år. Trädgårdsarbete har ju stått på "förbudslistan" några månader nu, efter operationen.
Sen ville hon låna mitt klänningsmönster ett tag.
Köpte en del fläskfärs igår för att påbörja tillverkning av julköttbullarna. Jag tar det i två omgångar........
Så samtidigt som som Inga fixade dagens middag: Spenat med tillbehör, gjorde jag iordning färsen och testade dessutom att rulla några i vegovariant. 
Efter att ha intagit lite energi (middagen) orkade jag rulla 66 köttbullar, så nu är det "halvlek" på dom inför julbordet. 
Klockan tre var det så dags för sista handbollsmatchen i EM och svenska damerna kom på femte plats, efter att ha vunnit över Nedreländerna.
Maken gick på promenad och jag gick ner med lite "snacks" till återvinningscontainern.
Nu stickar jag vidare till Idol..................när jag ljugit klart det här!
 
Gott........
 
En plåt vanliga.........och en liten burk försöksvego-köttbullar  
 
I postlådan idag en Koivu-skål, inropad på Tradera.......
 
Det bjöds på några varma mackor till kvällen.........tack Inga, det var gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0