"Tröttmössan".........

.......satt på ganska länge idag, även om min frukost intogs vid tio så blev det somna om därefter.
Så småningom röt Inga till, om att det behövde handlas en del och jag kom till slut in i duschen.
Maken var väl inte uppe med tuppen han heller.........
Han behövde dock inte följa med till centralorten, utan fick istället order om att ta in alla textilier från Zäta husbil. Dessa har nu "vinterbadat" i tvättmaskinen och rullar som bäst runt i torktumlaren.
Kuddar och täcken får vänta på vinteruniformen (svart sopsäck) till imorron.
Var inne hos rörläggaren och ifrågasatte/lät meddela: när de hade tänkt a/ skicka offerten? och b/ nu vill vi inte ha er i huset förrän efter julhelgerna. 
Köpte speciallysrör till min golvlampa, för den gav upp i förrgår.
Väl hemma igen hade maken utfört sin uppgift och fick därför en ny: bära in den tunga kassen med mat och sen skruva i det "färska" lysröret.
I postlådan låg den sista(?) felande julklappslänken, så dess innehåll är nu paketerade i klappar.
Maken var inte helt nöjd med att kock Dafgård serverade honom (och mig) kåldolmeportion till middag.
Men som jag sa......man kan inte alltid få den goda hemlagade maten, som Inga fixar till.
Stickprojekten är påbörjade............
 
Aldrig sett "knärullad" senap förut.........men valde ändå, att köpa Tomtemors julsenap i lördags.
 
Igår blev det en macka var till eftermiddagskaffet.
 
Stickprojekt igång.........
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0