Ännu en onsdag........

........ har sett dagens ljus. Jag var vaken runt halv nio, gick ut i växthuset för att hämta sallad och kunde konstatera att det trots allt var ganska varmt (14 grader).
Återvände till köket och lämnade över grönsakerna till Inga, så hon kunde fixa en frukostbricka att bjuda mig på. Fortsatte sen tillbaka till sängen för att vänta på den.
Tämligen omgående serverades min frukost och jag kunde dåsa vidare ett bra tag.......
Inga fick sen ledigt, så jag tog mig an middagen. Idag serverade jag en populär-rätt (dock total avsaknad av grönsaker), stekt fläsk med löksås och potatis.
Maken hade inga klagomål och jag tycker att just denna meny inte har plats för grönsaker.
Vi åt med god aptit, båda två.........
En stund senare paketerade jag ett stort brev, att skicka till barnbarnsbarnet. Med detta brev åkte jag sen iväg mot postcenter i Tibro, för att lämna in då det var för tjockt att lägga på låda.
Där blev det en liten pratstund med en gammal kollega, som fortfarande har några år kvar till pensionärslivet.
Lite mer mat på COOP, men alla  erbjudanden (jag handlade) i butiken, fanns inte registrerade på kvittot. Blir klagomål .....igen vid nästa besök i butiken, var så säker.
Medan maken bar in kassen, planterade jag det som inköptes igår. En grön variant av alunrot och fem växter i en fönsterlåda.
Därefter fikade vi vaniljrullar från Lidl till kaffet, i glashuset medan regnet duggade utanför.
Snart är det lottodragning.........hahahaaaaa, sen blir det bönder.
 
Inga var på bra humör idag........
 
Det gick ner..........lätt.
 
Kajorna....... fiskar i papperskorgen vid affären........
 
Alunrot på plats........
 
Tanten tar ett foto av sitt verk.........
 
En pumpa inköpt i affären, ska snart få sällskap av mina egna från landet.
 
Då fikar vi.........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0