Lite bättre................

.............dock inte helt bra, gick det väl för Liverpool. Slutade oavgjort mot Brighton, vilket nog var ganska rättvist, men ändå aningen irriterande slutresultat.
Maken drog iväg på blues och jag åt thai-resterna från middagen till kvällsmat, vid teven.
Igår fick det bli två "Heathrow-dokumentärer", följt av kostymdramat "Sanditon". Avslutade sen med Midsomer-repris och Doc Martin........(i sängen) men somnade tämligen fort ifrån dessa repriser.
Gjorde ju inget alls, med tanke på den halvt sömnlösa natten senast.
Vaknade (för min del) rätt tidigt, fixade mig så småningom lite kaffe och några mackor.
Kollade klart Nyhetsmorgon och därefter blev det ytterligare en resa till Tibro, för fler fynd-köp i affärerna jag besökte under gårdagen (mera julklappsförberedelser).
På hemvägen stannade bilen till vid "hemma"-loppisen och inte gick jag tomhänt därifrån heller direkt........
I kylen fanns fläskstek kvar, så det var bara för Inga att koka lite potäter och värma på resten.
Satte mig sen vid Manchester-derbyt (inte för jag håller på nån av dem, men fotboll är ju fotboll iallafall).
I halvtid passade Inga på att slänga in en äppelpaj i ugnen, för snart kommer en granne på fika.
Den smakade bra och nu har vi babblat en dryg timma, första delen var även maken delaktig.
Åter i fåtöljen och fortfarande finns det fotboll att se.....om jag vill.
 
Söndagsfrukost.......
 
Höstlöv och regn........på vindrutan.
 
Blåbärsbuskar........en i höstskrud, den andra fortfarande grön........
 
Äppelpaj och vaniljsås.......
 
Ny fin lättviktsjacka fanns att fynda på hemma-loppisen. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0