En dag på sjukhuset.........

.......ja iallafall mellan elva och två, har jag roat mig med idag.
Inskrivning inför operation (på måndag om en dryg vecka) och där träffar med sköterska, läkaren som ska operera, samt narkosen är avverkade. Som man logiskt sett redan vet, finns ju inga garantier för att det går bra, blir  bättre och känns värt att välja mellan pest och kolera som läkaren sa han förstod, att jag tyckte.
Men å andra sidan såg han en förbättringspotential rent objektivt, men hur jag sen uppfattar resultatet utifrån eventuella förväntningar, var ju svårt att sia om.
När allt detta var klart, en liten shoppingrunda på Dollarstore och sen hem till kålpuddingsmiddag.
Maken var utflugen, men kom hem efter promenad då jag åt min middag som bäst.
Satte mig därefter i fåtöljen och blev väääääldigt trött. Men blev övertalad efter en stund....... av maken, att ta en kopp kaffe i glashuset.
Efter den infann sig lite energi att packa upp inköpskassen och öppna paketet, som skulle ha hämtats redan igår. Sen som synes, fick jag lite extra energi att ljuga ihop några rader......
 
Tostadas (riven tomat, salt och olivolja på rostad baguette) till kvällsmat igår......
 
Samtidigt som jag betalade parkeringen, landade denna.......
 
Äntligen middag.....strax efter tre.
 
Min "nya" griskanna, inropad på Tradera..........finare än förväntat faktiskt.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0