Femte sticket och en födelsedag.......

.......har avhandlats idag.
Först startade vi en bilfärd in till "femte sticket" och då det var avklarat, fortsatte maken till Apoteket för bådas räkning. Jag blev avsläppt vid COOP och startade insamlingen i kundvagnen.
Var rätt snart klar, men ingen make i syne.......
Så fick improvisera......plockade upp på bandet, en sak i taget och ställde kassen i vagnen, där alla grejer, en efter en fick samsas och lite utanför.
Fortfarande ingen make, väntade en stund (utan bilnyckel, men hade ju inte kunnat lyfta i kassen ändå.......) och fick vänta lite till.
Slutligen dök han upp och jag kunde ta en kort promenad till Blommans, för att inhandla en blomma.
Väl hemma igen var det hög tid att aktivera Inga, så det kunde bli middag.
Idag gjorde hon biffar och några köttbullar. När vi spisat detta satte jag mig en stund i fåtöljen för att chilla lite innan bilen och jag åkte på födelsedagsuppvaktning.
"Fiket i skogen" var öppet och förutom den fyllande personen, fanns två andra kompisar på plats.
God fika och lite tjat senare, blev det hemfärd igen och av oförklarlig anledning (sprutan?) var jag jättetrött och somnade en stund i fåtöljen.
Fikade med maken, fixade sen lite i trädgården, medan han tog en promenad till Fagervi för att se på lokal fotboll. Kanske att den är bättre........ än det som komma skall på TV ikväll.
 
Passerade en "ogräsblomma" på min korta promenad till Blommans.
 
Middagen är klar.......
 
Födelsedagsblomma levererad........
 
.....och god fika konsumerad.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0