Fisksoppa.........

......på en hel del rester, experimenterade Inga med idag. Hon hade tänkt att servera ugnsbakad lax, men det frysta paketet hade legat två år för länge i frysen. (Dags att göra en större inventering av frysen kanske.......)
Nej det var nog bara så att just det paketet kommit längst ner i en låda och inte blivit uppmärksammat.
Dock hittades en portionsförpackning räkor, samt en portionsbit lax istället och till detta blandades: En potatis, purjolök, en stor tomat, citronpeppar, citronsaft, en slatt vin och slutligen dill, samt grädde.
Allt mixades samman och serverades med bröd till lunch.
Smakade faktiskt helt ok i min mun och maken åt upp sin portion också.
Innan dess kom ett meddelande med inbjudan till elvakaffe, men då man efter att ha somnat om vaknar igen först tjugo över, fick det avstås.
Igår kväll var jag dessutom inne hos grannen och tog del av hennes överflöd av hallon. Dessa ligger nu paketerade i min frys, att ha framöver. Förutom de som försvann ner i magen direkt som kvällsmål.
Kanske ska göra ett till experiment......till kaffet, medan tvättmaskinen arbetar i sin ensamhet. 
Fick bli ett halft paket köpehallon med knäckigt havretäcke och vispad grädde. Gick ner det också.......
Promenadtajm för maken och en tur till återvinningen för mig, fick det bli.
 
En liten regnbåge på väggen, vid gårdagens skymning......
 
En av plåtarna jag hämtade hos grannen......
 
Helt ok fisksoppa på diverse rester och lite mer.......
 
Alla blå druvor plockade.......ska bli en "shot" var ikväll med saften från dessa.
 
Reservdelarna till bryggaren kom med posten idag, men de passade inte.......dock behövde jag bara den lilla vita, så problemet löste sig ändå.
 
Hallon med knäcktäcke till kaffet..........
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0