Ja det var ju ett lördagsnöje.......

.......not, att se Sverige få storstryk på bortaplan. Pinsamt...... tyckte visst lagkapten Lindelöf och det är väl bara att hålla med. Nu hade inte jag några stora förväntningar på dom, men ändå.......
Sov gott och fixade mig bara en skinkmacka med kaffe till frukost.
Strax därefter vaknade maken och vi beslutade att göra utflykten, jag föreslog igår.
Kloclan elva startade vi mot Lindåsens bygdegård och strax innan tolv anlände vi till ett parkeringskaos. Alldeles förskräckligt med bilar, men det var hanterbart och vi hittade en plats.
Brydde oss inte om att delta i tipspromenaden, men gick banan och avslutade med "Trollstigen" upp till Ateljé Hilda Matilda. Många väsen fanns att beskåda i skogen och i butiken var det ännu fler.
Därefter återvände vi till bygdegården och inhandlade där en fin höstblommekorg. 
Hoppade över fika, åkte istället tillbaka till Töreboda och åt söndagsmiddag på Mandy's diner.
En väldigt trevlig servitör var det och maten smakade mycket bra.
Maken tog en öl och jag fick överta bilnycklarna. Mörka moln hade vi hela vägen med oss på hemresan, men inte så mycket regn.
Inte förrän vi kom in i Fagersanna........... då öppnade sig himlen och det vräkte ner, hagel.
Nu blir det relax, efter att ha varit på (för mig) en längre promenad.
Eftermiddagskaffe med sockerkaka idag, är konsumerad, så nu kan vi bara "dega" resten av dagen. 
 
Skulle bara....... värma den lite igår kväll.....en halvtimma senare.....stenhård.
 
Ute på landet i Lindåsen.....
 
......och på andra sidan vägen, -bygdegården.
 
Perfekt framtida julgran......
 
Lite annorlunda vägskylt......
 
Då startar vi skogspromenaden.....
 
.......tomtemor i blåbärsriset.
 
Trött nisse......
 
Trollbyn........ med entusiastisk fotograf mitt i.
 
Hos atelje Hilda Matilda......
 
Snart tillbaka vid bilen......
 
Dinner-tajm......
 
Då har vi fått våra val......
 
.....och så såg det ut hemmave'.
 
Den fina höstgruppen fick stå i glashuset........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0