Söndagspromenad........

.........tog jag mig i kragen och gjorde idag. Fort gick det inte, men dryga två kilometer tillryggalade jag.
Förbi loppisen (utan att titta in......) och ner till badplatsen därifrån, för att fortsätta utmed sjön i det då vackra höstvädret (kom en skur när vi åt middag sen).
Förbi Strandstadshamnen och så var det bara backen upp till äppelträdet hemmavid.
Därute stod grannen att byta några ord med och han vet ju att det bara är att plocka hur många äpplen han vill. Vilket han sa sig ha gjort igår och kokat äppelkräm av.
Det var så gott att han funderade på att göra om bedriften.........ja gör det sa jag.
Till frukost bjöd Inga återigen på kokt ägg och i kylen fanns till middag "kålpuddingsåsen" gjord igår, bara att plocka fram för värmning.
Smakade utmärkt kan meddelas, med en hård macka till.......
Inga hade lite energi kvar att göra av med, så nu står tre mini-äppelpajer i ugnen. Får serveras med vaniljsås till kaffet, tror jag bestämt. 
Men först lite sittning i fåtöljen med "Keeping up appearances" (Skenet bedrar). Jodå har sett alla avsnitt förut, men den är fortfarande underhållande att se på........
I England kan de sina saker, i denna genre.......och deckare, inte att förglömma. 
 
Kvällsljus från igår.........
 
Tre nya invånare till bläckfisk-väskan........
 
Morgonutsikt.........
 
.......och frukost.
 
Grannen har svamp.........
 
.....och svamp.
 
Höstens färger sprider sig.......
 
Dramatiska moln över Strandstaden......
 
Tre mini-äppelpajer klara.......
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0