Tillbringare och nya glasögon........

........var det dags att åka in till Tibro för att hämta idag.
Sen behövde vi handla lite mera mat.........
Maken lät meddela att det förmodligen kommer skivor till honom också, redan imorron. Men vi drog iväg, nu är en väldigt vacker tillbringare uppackad och maken testar de nya glasögonen vid datorn.
Såsnart vi kom hem serverade Inga kassler med stekt potatis och mimosasallad (från affären).
Tvättmaskinen är inne på sitt andra skift för dagen och till kaffet köpte jag donuts.
Efter middagen fick Inga skära upp en stor laxsida för infrysning i portioner, till imorron sparade hon en bit för att ugnsbaka.
Men nu "letar jag hus" i Frankrike, innan det blir kaffe.
Sitter också och funderar på om det inte är dags att göra en inventering i gömmorna, över vad jag har i lager av inköpta julklappar så långt........det lackar!
Den assistans som tvättmaskinen (och den rena, torra tvätten) behövde är utförd och eftermiddagskaffet är urdrucket, så nu får vi se vad resterande energinivå räcker till, innan sänggåendet.
 
Nyaste glasen invigda med egen druvjuice........
 
En fry-up blev det för min del, som kvällsmål igår.
 
En ny dag startar.......
 
Dagens middag.......
 
Så nöjd med min nya tillbringare.......
 
Fika-tajm..........
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0