Vid tiotiden........

......ringde tjänstekvinnan på F-kassan med besked i frågan.
Det jag läst hos Pensionsmyndigheten stämde. Men då inte lagen ändras förrän 1 december i år, står det gamla kvar hos Försäkringskassan.
I klartext: Syster behöver alltså inte "gå i pension" förrän vid 66 års ålder. Nu får vi se om det kommer några summor att jämföra med från pensionsmyndigheten (vilket som lönar sig bäst.......)
Vänta eller söka.......det är frågan?
Fick efter frukost bli brödkaksbak, styrt av ett jästpaket, så nu ligger sex brödkakor och kallnar.
När jag var klar med detta, fick Inga ta över spisen och koka blomkål till stuvning.
Tyvärr fanns ingen korv att finna i gömmorna, men maken erbjöd sig att ta en promenad till Dygnsbutiken och sen hade vi korv att äta till.
Sitter och funderar på om jag kanske till och med skulle baka bullar också. Vi får se, maken ska snart åka på bluesmöte, vilket kom som en överraskning. Ibland är han övertygad om att han informerat, så är inte alltid fallet.......
Men inga problem, har inget på agendan ändå så bilen kan åka med. Klockan nio är det dock Champions League-fotboll av intresse: Napoli-Liverpool.....att se fram emot.
 
Frukost-start.......
 
De senaste brödkakorna......
 
Dagens middag...........
 
Idag kom min lilla gris inropad på Tradera, för en blygsam peng.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0