Allena till Citruslunden.......

........(iallafall i min bil) startade jag färden strax före nio, med en (citron-)youghurt i magen.
Då jag kom till rondellen man åker av, var det inte många bilar som valde annan väg.....än jag.
En mindre karavan av fordon rörde sig mot grusparkeringen och där fanns fortfarande gott om plats.
Ställde bilen och äntrade marknaden, som i vissa delar fortfarande var under uppmontering.
Hittade ett stånd med "offertas"-högar. Numera har fynden blivit aningen dyrare, så fick punga ut med fyra euro för en klarblå topp (till mig själv....kors i taket).
Fortsatte så promenaden längre in och hittade kalsonger till maken, superbilligt.
Därefter tog jag en avstickare ner till frukt-grönt-avdelningen och köpte ett kilo jordgubbar, samt sex tomater.
Hittade så en mindre födelsedagspresent att komplettera gårdagens inköp med. Därefter sa mina knän....att nu räcker det! En liten stund blev det ändå........
Tyckte att det skulle vara nice med riktig frukost vid La Mata-stranden och styrde kosan ner till havet.
Mötte en aldrig sinande ström av fordon........påväg till marknaden
Ganska blåsigt var det, men en tomat-tostada med café con leche slank fort ner och så kunde jag bocka av det.
Hemma blåste jag så upp en massa ballonger på ett snöre, som får vänta (i min garderob) på födelsedagsfirandet imorron. Paket också inslaget.......
Maken och jag åkte till Chino Mandarin, för ordentlig lunch.....med efterrätt.
Efter hemkomsten var det bad, fotbollsderby för AIK-fantasterna och lite förberedande packning åt mig själv.
Ikväll ska det ätas hamburgare har morgondagens "årsfyllare" önskat.
Imorron efter frukost och tårta, åker vi till flyget för hemfärd. Blir sen en nattlig bilresa för maken och mig vidare mot Fagersanna.
 
Då startar jag färden mot marknaden.......
 
Köpte här jordgubbar och tomater.....
 
Mycket grejer finns det......att köpa.
 
Utsikt från cafét......
 
.....medan jag njöt av min tostada.
 
I väntans tider.....på imorron.
 
Maken tog en cerveza grande........
 
......till maten.
 
Flan till efterrätt för mig.....
 
.....och glass med kaffe för maken.
 
Äldst och yngst badar......
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0