En dag på stranden........

....... eller iallafall merparten av dagen, för delar av sällskapet. 
Jag tog med bilen ner, stannade en stund och "löste" hyran av solbäddarna. Han tog bara emot cash och det var jag den enda som kunde tillgodose.
Maken, dottern, mågen och de små barnen var kvar då jag åkte hem till de stora barnen.
En stund senare kom ett sms att de skulle äta och undrade om vi därhemma skulle ansluta till måltiden. Blev en resa till och mat med ett rosa skimmer, då vi satt under en stor röd parasoll.
Vissa i sällskapet hade fortfarande inte fått tillräckligt med havsluft, så de stannade en stund till. Vi andra åkte hem för en siesta.
Då övriga återvände hade de glass med och vi blev serverade i sängen. Fick även en kopp kaffe levererad.......
Runt halv sju åkte grabbarna, deras mor och jag till La Zenia boulevard. Skulle shoppas i en speciell butik......och lite till. Under tiden fick de andra därhemma pasta-middag. Slutligen var alla shoppare klara för hemfärd och fick värma på resterna vid hemkomsten. Smakade bra ändå.....
Till sist kan berättas: Det är inte så smart att missa sista steget när man ska gå ner i trappan...... vilket jag lyckades med under gårdagskvällen. For handlöst i golvet och fick ta emot assistans, för att ta mig upp igen. Så till de blåmärken jag redan ådragit mig (vid ankomstens väsk-snubbel), kan nu adderas några till.
Jo, det kunde ju gått värre........
Imorron ska jag åka på marknaden i Citronlunden en stund. Verkar inte vara så många fler (ingen) i sällskapet som är hugade, men det funkar ändå..........  
 
Vi startar med en bild ner i ravinen på andra sidan muren vid huset.....
 
Far och barn känner på vattnet.....vilket även jag gjorde.
 
Solbäddar fixade.......
 
Hon åt upp alltihop......
 
Jag åt vårrulle Japan-style.........
 
Flera valde Ceasar-sallad, som serverades på detta vis.
 
Här finns det mycket billigt att shoppa.........
 
 
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0