Habaneras och Rosa sjön.........

........tog vi oss an framåt sextiden, äldsta barnbarnet och jag.
Parkerade bilen vid Carrefour och visade vart Habaneras shoppingcenter låg.....runt hörnet.
Han gick dit och jag shoppade loss på ovannämnda varuhus.....en stund, tills han ringde och sa att han utfört sitt köp. Hann med att köpa lite småkläder till de yngre syskonen, petit choux-er till kaffet och en dricka.
På hemvägen tog vi en liten omväg förbi den rosa saltsjön (som inte var särskilt rosa såhär års visade det sig) och passerade sen förbi området vi bodde på när han och brodern var med härnere, som väldigt små.
Stannade så till vid vår lokala affär och köpte mer sangria, vilket jag även idag tog mig ett glas av när bilen parkerats för natten. En ljum och stilla kväll med tilltugg, prat och dryck, avslutades med en sjukvårdsinsats. Stora grabben passade på att skära sig på brödkniven, men vi hittade lite material att ta hand om det med och blödandet avtog.
Kanske ska kolla om storkovan trillat in på lottot, innan jag somnar......... det hade den inte.
Somna ja, det var en annan femma. I stort sett klarvaken mesta delen av natten, har varit nere i köket nu och hämtat mig en macka med kaffe. Får chilla i sängen en stund till tror jag.......... 
Kom väl igång runt middagstid och då åkte jag, maken, plus två av barnbarnen till havet och åt lunch.
Lite sightseeing på det...... med bilen och en snabbis in för lite proviant hos Mercadona.
Nu är vi hemma igen, så är också resten som varit på en promenad ner till havet.
Det är sol, men blåser på alla sidor av huset.........
 
Kvällsmat igår..........
 
Soffhäng i solen.......under förmiddagen.
 
"Hamburgesas" och pasta........
 
Havet vid La Mata-stranden.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0