Ingen vinst.........

..........för svenska handbollsherrarna igår, förlust mot Danmark blev det och ingen vinst på Lotto heller.
Vare sig på ordinarie dragningen, eller extra (halvårs) -bonusmiljonerna gav något alls.
Vaknade till valborgsmässoafton med sol, men fortsatt ganska blåsigt.
Kompisen hörde av sig och frågade om det gick bra att lämna sina plantor i min vård, medan hon och maken tar en kortare utflykt till västkusten.
Ja litar hon på att de överlever, så var de såklart välkomna. Hon gjorde ju ett bra jobb för mina telningar, för någon vecka sen. Upp till bevis för min del nu då.......
Hon kom runt elva och då tog vi en fika i solskenet, efter att ha hittat en läpunkt framför skjulet.
När hon åkt tyckte Inga att nu får det bli fönsterputs i köket (antingen vi orkar eller inte, så måste det bli gjort.....). Ja inte var det vare sig roligt eller lätt, men nu är det utfört och även syrummets fönster kom med på ett hörn.
Som belöning serverades Ingas pyttipanna till middag och nu gräver maken iordning jordbädden i växthuset, så den är klar när plantorna ska ut om några veckor.  Jordförbättring i grönsakslandet blev också gjord, samt att han planterade vårt "fådda" körsbärsträd i ena hörnet av nämnda land.
Nu får vi se om det trivs där.......
Jag har torkat av alla de små glasborden, från vinterns beläggningar och fikat är avklarat.
Tvättmaskinen arbetar och jag väntar på matchen: Liverpool-Tottenham.....börjar om en timma.
Går inget bra för Tottenham.......hahahahaaaa
Förhoppningsvis kan vi fira ännu en Liverpoolsvinst efter match, med grillad korv ute i solen.
 
Dagens frukost serverad.......
 
Elva-fika med kompisen......
 
Två portioner pyttipanna klara för ätning......
 
Maken förbättrar och sprider ut hönsgödsel.......
 
Här ska körsbärsträdet få bo och trivas....har vi tänkt.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0