Rabatten........

........vid trappan behövde rensas från fjolårsvegetationen och (en bra stund) efter att maken åkt iväg till enmilavandringen för att sitta funktionär, tog jag med den överblivna pallen och skred till verket.
Dagen började med sol, mulnade på allteftersom men uppehåll sålänge jag rev i rabatten iallafall.
Viss nytta av pallen fick jag.......och duggregnet hade den goda smaken att vänta, både tills jag var klar med rensningen och maken återvänt hem. 
Under tiden förberedde Inga middagen. Idag hade hon beslutat att bjuda på ugnsbakad lax, eftersom hon längst ner i frysen hittat några bitar. Maken fick order om att bära ut mina trädgårdskrukor, som jag i höstas fyndade i Varnhem. (Har ännu inte bestämt vad som ska planteras i dem, men nu står de ute.)
Gick en runda på "ägorna" i duggregnet och hittade, inte bara påskliljor på gång vid foten av tallen, utan också en tom musfälla. Skatorna "snor" dessa ibland när en mus fastnat, har vi kommit på.
Av den överblivna fågelmaten som jag dumpade i slänten igår, finns inte ett spår kvar....... 
Åter i fåtöljen nu, ganska mör........
Tänkte kolla barnbarnens Tottenham och slog över efter att det gått en kvart av matchen.
Går inget bra för dem på bortaplan i Newcastle, ligger redan under med tre mål!! efter bara åtta minuter......och värre blev det, nitton minuter......Alexander Isak och igen, tjugonde minuten (5-0). 
Kanske ska baka en paj till kaffet istället..........
 
Ett rosa skimmer innan natten tar vid.......
 
Nu är det gullvivornas tur.......
 
Lax i citron och dillsås......
 
Första sädesärlan för säsongen har anlänt......
 
Duvan kollar läget, i plommonträdet.
 
Mera gullvivor.......i baljan, på baksidan.
 
Några blyga påskliljor tittar upp, under tallen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0