Tant-strapatser........

......eller hur man nu ska namnge gårdagen. Iallafall sett från min vy..........
Startade med en bilresa via "middag" på Donken i Arboga, för att fortsätta till Lindberghs gata och ställa bilen på sin semesterplats. Tog en motvillig fika där för det fanns bara godis att köpa till gratiskaffet. 
Shyttelbussen nästa och incheckning (utan kö !!) vidare genom säkerheten fortfarande ingen kö. 
Mötte övriga familjen som satt och åt burgare.
Lång väntan på att boardingen skulle starta, sen ombord (i tid) och iväg. Landade på utsatt tid och flygbolaget gav sig själv som vanligt en fanfar för att de var duktiga.
Men så särskilt duktiga var de inte på matfronten. Då det inte fanns en enda sandwich på planet, tvingades jag välja en chicken curry (som var i starkaste laget....) för att få i mig något.
Maken hade inhandlat en (i mitt tycke) aptitlös hård macka innan avfärd, som han nöjde sig med.
Nästa shyttel stod och väntade på oss och i nattmörkret åkte vi till kontoret en bit bort. 
Varsin bil skulle vi leta efter på parkeringen med hjälp av nyckeln, gick sådär och jag passade på att stupa på resväskorna. Ådrog mig en skrapad armbåge, ont i lårsidan och en stukad framfot.
Allt detta till en konstant stel lekamen.....så tant blev ännu grinigare än vanligt.
Halv två "hittade" vi huset och alla dess trappor att gå i (håhåjaja...). Stöp isäng och fick höra en mygga. Mitt i natten sen ......bestämde sig den ena stortån för att få kramp.
Fadern till barnbarnen hade gett sig ut på en löprunda!! i "arla" morgonstund och i soffan satt yngsta grabben med en engelsk seriebok och "läste". Vi två tog en vända vid poolen, (som han ej fick gå ut till själv) och kollade trädgårdens möblemang. Då fadern återkom hade han med sig fyra kassar mat och en stor vattenflaska. Lysande, då blev det frukost.
Tanten har varit på ensamtid hos Mercadona och återkom med två kassar mat, men nu orkar bara huve't saker, medan kroppen har sagt nej tack till allt i rörelseväg........
Apropå söndagen......så var det en väldigt bra och välspelad fotbollsmatch där Liverpool och Arsenal delade på poängen, men bingolotten den var (som vanligt) en nit.
Nu är det poolhäng med nå't som (i min värld) inte liknar musik. 
Ska sätta mig i skuggan och vänta på middagen som jag burit hem, men delegerat att färdigställas.
 
Shytteln från hotell/p-plats, bara vi två och våra väskor med dit.
 
Då drar vi till Spanien.....i skymningen.
 
Husesyn....nästa morron, från takterrassen.
 
.....andra hållet.
 
Birds eye view av poolen......
 
........med barn i en stund senare.
 
Egentid på Mercadona.......
 
Dinner is served....... pollo asado, patatas bravas, salad, empanadas.......och vatten.
 
.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0