Trädgårdsmästare........

...... fick jag leka framåt förmiddagen och planterade om de flesta av plantorna till större krukor.
Nu får vi se om de tyckte det var en bra idé och fortsätter att växa sig större och starkare.
Maken tog sig en promenad och jag assisterade Inga i ett middagsexperiment.
Hade läst om att göra rårakor(raggmunkar) i våffeljärnet och föreslog att vi skulle testa detta.
Det funkade, men smakade inte så bra som jag hade inbillat mig.
Serverades med lingonsylt, créme fraiche, rödlök och bacon.
Sen ville maken åka på shoppingtur till Skövde. Jo ni läste rätt........
Men det var en mus till datorn som han var sugen på, inget annat.
Beslutade mig för att följa med och bli avsläppt på Elins Esplanad, hos Cassels. Där provade jag ett ganska stort gäng klädesplagg och slutligen blev det sex av dessa, som fick ett nytt hem hos mig.
Två tröjor, två blusar, en klänning och en kjol......alla i olika blå nyanser.
Trots att detta tog en stund, fick jag vänta på maken (som shoppat både mus och tangentbord). Dock gick det ingen nöd på mig i solskenet på en bänk.
Blev omgående erbjuden att köpa en majblomma och tackade ja.
Telefonerade en beställning på thai-mat, som vi svängde in i Tibro och hämtade och åt i solen vid hemkomst, i glashuset.
Nu är jag ganska trött efter allt provande och mätt, av maten. Men maken ser fram emot att dricka kaffe också, för det har vi missat .....sa han.  
Så var även det gjort, hittade varsin skiva rulltårta i frysen som tilltugg.
Nu Masked Singer.............hahahaaa.
 
Färgglad avslutning på torsdagen......
 
"Raggmunksvåfflor" med tillbehör..........
 
Då passerar vi ån Tidan och är snart framme för att hämta thai-maten........
 
Utsikt från en bil på 49:an.......snart hemma nu.
 
Thaimat med en cider i soldränkt glashus.......
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0