Än har det inte.......

.........regnat idag. Vi har till och med haft besök av solen, men nu till tidiga kvällen verkar den ha blivit utkonkurrerad av moln.
Av någon anledning har jag varit lite extra trött idag. Tur då att Inga hade energi att göra ugnsbakad falukorv med hemlagat mos, till middag.
Maken bryggde kaffe nyss och till det fanns de sista bitarna av sockerkakan att konsumera.
Därefter krattade han äpplen och plommon, medan jag först försökte få ett foto på en stor sorgmantelfjäril..... men gick sådär.
Övergick då istället till att ta bort hönsnätet i grönsakslandet och rensa undan ogräset där. Så nu finns det gott om plats för katten/katterna att gödsla till nästa växtsäsong.
Dock finns det morötter och majs kvar i utkanterna........
Imorron ska jag agera taxi till tåget och sen ta mig en mindre shoppingrunda i "sta'n". Jo, för nu anser maken det är dags att inventera bluesmusiken i huvudstaden igen. 
 
Köpte och testade räkcrepes igår..........njaaa ingen sensation direkt.
 
Inga gjorde lite plommonkräm igår kväll också........
 
Falukorvsmiddag.......
 
Sockerkaksfika.....
 
Ja däruppe sitter en fjäril........en sorgmantel.
 
Ganska fina.........men ett riktigt "ogräs", de röda återfinns t.o.m. INNE i växthuset!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0