Åsknedslag.......

........blev det av den enda knallen igår, en bit längre ner på vår gata.
Brandbilar stod där nedanför backen ett tag, men av boende bredvid meddelades senare på sociala medier, att den slagit ner, men inte förorsakat någon brand.
Annars skulle jag hämta mig lite sallad till frukostmackan imorse och möttes av en "brun gynnare" där i grönsakslandet som tänkt likadant.
Tyvärr blev det inget mål mat för denna snigel, istället fick den en final date med sekatören.
Brutalt kan tyckas, men jag odlar inte grönsaker, frukt och blommor till småkrypen. Dessa ska vi ha och njuta av själva.......  
Till middag serverade Inga spenat med tillbehör och därpå följde lite diskussioner angående framtida göra och inte göra. Detta slutade med två olika hotellbeställningar en i Göteborg och en annan i Oskarshamn framöver (plus en tågresa för maken till Stockholm).
Senare ikväll ska jag följa med honom till Hjo och lyssna på blues igen. Man får ju göra en del uppoffringar för husfridens skull......ibland.
Ja nu har vi kommit hem igen, något lomhörda. Maten vi åt var bra och billig. Musiken var inte riktigt vad jag gillar, men kunde varit värre..........
 
Brandbilar på plats........
 
Efter åsknedslaget och störtskuren......
 
I morse .....en grävskopa "ansar" kanterna på banvallen inför cykelbanefärdigställandet.
 
Lagom frukost en onsdag.....
 
Helt ok middag.......
 
Maken snackar med munspelaren innan de startade.....
 
Fullt ös i två timmar......
 
Man kunde ätit pizza.....de såg goda ut (men för stora) vi valde köttgryta......
 
Nääää, sååå länge tänker jag inte stanna här.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0