Bakdag........

.......fick det bli idag, inte direkt planerat från början.
Men då fotbollsmatchen började en timma senare än vad jag trott, hade jag frukosten avklarad och tid över i halvtid att sätta en deg.
Den jäste under andra halvlek och då Sverige vunnit sin sista gruppspelsmatch, var det lagom att göra brödkakor. Under deras andra jäsningstid passade Inga på att värma upp ugnen med en rulltårta.
Sex brödkakor låg sen rätt snart på spisen och svalnade.
Passade då på att titta på Jamaica-Brasilien...... samtidigt som jag sydde ihop hela knäppningen på en gammal klänning.
Till maken fanns fläskpannkaka kvar till en andra middag, medan jag hittade en fryst portion spagetti åt mig. 
Skickade ett sms till kompisen att jag kunde komma på en kopp.........
Kom svar efter en stund, att det funkade bra och jag plockade med lite "förning" och åkte iväg en kortis. Blev en trevlig pratstund, innan jag återvände hem för att baka ytterligare en kaka.
Nu står även en toscatårta och väntar på fikagästerna som kommer imorron eftermiddag.
Ska alldeles strax hämta in min första Mandelmann-tomat och göra mig en smörgås på nybakad brödkaka.
Tyckte även att det var hög tid för tvättmaskinen att arbeta lite, så nu är den igång också.
.....och imorron får jag äntligen klippa mig.
 
Nybakat........
 
.....även här i handduken, en rulltårta.med svartvinbårssylt.
 
"Förningen"......
 
"Gul Mandelmann" får eftermogna lite...... och nu var det tid att göra säsongens första "flugdricka" 
 
Toscatårta till kvällskaffet ska det bli......och sen även imorron alltså.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0