Bjudna på middag........

..........till Kathy Thai av sonen med fru, då det skulle firas födelsedag. Hon fyller imorron, men visade sig att även moster med familj var med för att de firade femtonårig bröllopsdag.....just idag.
Det blev ett utbyte av diverse presenter......även jag fick en blomma och hopfällbart paraply (som tack för hantverksjulklappar).
Maten var som vanligt väldigt god och efter att ha tackat för mat samt presenter, skulle vi åka hem igen. Då sa maken att han hade ett paket (skivor) att hämta på "Macken", så fick bli en omväg dit först.
Väl hemma tog jag den iordningpackade kassen och åkte ner till återvinningen.
Då klockan bara var en bit efter tre, hade loppisen fortfarande öppet och följdaktligen fick det bli en tur in där också.
Vet inte om jag någon gång gått tomhänt därifrån....... har kanske hänt, men inte idag heller iallafall.
Träffade även en fd. postkollega som det var längesen jag såg. Blev en liten pratstund......
Nu blir det nog bara fåtöljhäng (typ) resten av dagen/kvällen och imorron förmiddag är inmutad för VM-fotboll: Sverige-USA i åttondelsfinal.
Maken tyckte visst att vi skulle ha eftermiddagskaffe.....också. Trots att han drack efter maten, men jag avstod ju faktiskt det, så........
 
Nu är födelsedagspresenten överlämnad........
 
.......hoppas nu den passar....... i dubbel bemärkelse.
 
Då har vi ätit färdigt.....hos påfågeln.
 
Här är min fina orkidé jag fick och paraplyet.
 
Det sista som går.......nu är det bara för Inga att baka mer.....
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0