Ingen tid......

......att passa, hade vi idag. Fredagen startade som vanligt med frukost och det fanns nybakad brödkaka att göra mackor av.
Egna tomater att skära till leverpastejen och framtagna (upptinade) biffar till rödbetssallad. Givetvis hade vi även kaffe att dricka till.
Solen sken, men såsnart jag gjort mig klar för en inköpsresa började det mulna på.
Idag fick ICA ett besök och hade bara hunnit innanför dörrarna i Gallerian, då regnet började ösa ner.
Men då jag shoppat färdigt var det uppehåll igen.
Väl hemma startade Inga en något sen middag. Det bjöds grillad kycklingfilé med sallad, pommes och (till mig) blomkål.
När vi åt startade den första omgången åska. Det har sen kommit i omgångar och nu är det mera muller på gång.
Medan maken bryggde eftermiddagskaffe, passade jag på att sy alla sömmarna på den för en tid sen tillklippta klänningen.........lite i taget, så blir den nog klar..... om ett tag.
Apropå klar......så är den citrongula bläckfisken nu det och har flyttat in till resväske-kollektivet.
 
Försvinnande god frukostmacka......
 
Klart att äta middag.......
 
Nu börjar det bli majskolvar.........
 
Den senaste bläckfisken......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0