Mera regn.......

.......begåvades vi med idag.
Men på det positiva planet kan meddelas: Att från midnatt till klockan nio imorse har jag sovit "skönhetssömn". Om det gav någon effekt......är väl högst diskutabelt. Men känner mig iallafall inte trött .......(än sålänge).
Åt igår bara upp den ena köttfärslimpan, så idag har Inga den andra att "experimentera" med, för att göra en middagsmåltid. 
Maken har fått nytt recept och den medicinen finns i lager, har han kollat.
Därför ska den hämtas och då tar vi samtidigt en fika på konditori, samt hämtar ett aviserat brev (skiva till maken...).
Hade tänkt köpa en räktårtebit till kvällen, men idag var det annan smörgåstårte-sort de sålde på bit så jag avstod det. Men framåt kvällningen blev jag så sugen på en pizza istället......
Maken hoppade över och då kunde jag fritt bestämma vilken sort, bara jag ville ha.
Nu är halva uppäten och den andra halvan sparas tills imorron kväll. Maken ska till Tidaholm på blues då..... redan under eftermiddagen startar det.
Till friidrott och fåtöljhäng.............
 
De jobbar vidare med båtrampen därnere...... trots regnet.
 
Stekta köttfärslimpeskivor med potatisomelett och sallad till middag idag.
 
Mycket vindruvor ääääär det, men kommer de att mogna....det är den stora frågan?
 
Min eftermiddagsfika.......hälften av våfflan dock med hem, till kvällskaffet.
 
I fönstret tronade en stor leksaksbrandbil........
 
......och här är min två-dagarspizza.........halva är slut.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0