Tidig morgonutflykt..........

........ var det alltså dags att åka på idag, den gick till Hjo för deltagande i arbetsplatsmöte med systers assistenter, samt enhetschefen.
Kändes som ett bra möte och jag har förtroende för att det vi diskuterade blir bra.
Tiden flög iväg, jag hann inte hem till matchstart men lyssnade på radion i bilen. Missade bara de första fem minuterna och satte mig sen tillrätta med kaffe och en macka som andra frukost.
Tyvärr gick det ju inte som önskat, det var trist. Dock måste det kännas olidligt tråkigt för tjejerna i laget, att återigen missa finalen. Nu får vi hoppas de kniper bronset på lördag förmiddag.
Innan det var dags för middagen, passade jag på att kratta ihop alla plommon som fallit ner.
När det var avklarat, tog jag och gjorde samma på framsidan med äpplena.
Sen kokade Inga potatisar och kock Dafgård bidrog med kåldolmar.....att värma, till middagsmat.
Nu är den avklarad och maken har förflyttat mina två högar till komposten, samt fyllt på växthustunnan med regnvatten. 
Inga rånade frysen på en bit rabarberkaka och förberedde vaniljsås till denna, att ha som tilltugg till eftermiddagskaffet om en stund.......om jag inte slumrar till ......och riskerar att missa detta.
Men då blir jag garanterat väckt av maken.............
Efter vi hade fikat och jag återgått till fåtöljen, small det till och teven slocknade i tio sekunder, men kom igång igen. Man hoppade högt........men det blev bara en smäll, följt av en störtskur.
Nu är nästan solen påväg att titta fram........
 
Kåldolmar är aldrig fel........
 
Till kaffet.......
 
Först kom ett gäng fåglar.....sen en plåtfågel.
 
På vattenkannan sitter.......... ja vilken sort är det? Buskskvätta? Ärtsångare?
 
Vem är det som äter ruttna plommon i stenpartiet?
 
Ska det äntligen bli en gul stockros?
 
Nu börjar de mogna........björnbären.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0