Varför tar det alltid slut.......

......på matvarorna i förråden härhemma. Tycker att jag handlar en massa mat och vi är bara två personer i hushållet, men konstigt nog är det närapå tomt i kylen minst en gång per vecka.
Idag kom jag hem med två fulla kassar....igen, men hade ändå missat att köpa mjölk till maken och lingonsylt.
Som tur var hade Inga nästan klart middagen då jag återkom.......hungrig. Idag blev det ris med currykyckling-gryta.
Maken idkar en del trädgårdsskötsel: Flyttar runt gräsklipparen och tar upp nedfallen frukt.
Köpte en Västerås-gurka idag och den har nu fått krypa ner i en plastpåse, tillsammans med salt och en dillkrona. Imorron ska den vara delikat att äta, enligt beskrivning. 
Jag längtar tills dess......och att få känna doften då jag öppnar påsen.
I komposten fick jag se att det var kalas på den uppdragna salladen och ruttna plommon. Dessa "gästabudsdeltagare" is no more........
Som kvällsmat kommer Inga att fixa tunnbrödsrullar åt mig, till kaffet.
 
Dags att förbereda inför belysningen........
 
Då var middagen serverad........
 
Nu har det blivit nypon på grannens buskar........
 
Kaprifolen blommar fortfarande.....
 
Ett moget plommon.........
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0