Det hann inte ringa på dörren..........

.........idag, för jag hann se att det var bingolott-leverans på gång och öppnade direkt.
Visste också om att de skulle komma under förmiddagen.
Chansade på att jag skulle hinna med dusch innan han kom och det blev väldigt väl tajmat. Precis klar ca fem minuter innan........
Ja nu har jag att göra imorron kväll. Fyra lotter (varav en dubbel) finns nu i väntan på uppesittarkvällen.
Så kan det bli, när man redan i oktober bokar av den förening man brukar gynna lokalt och sen glömmer av att jag gjort så. För att i slutet av november lova handla två stycken av barnbarnets förening i Stockholm.
Men nu vore det väl själva f....n om jag inte äntligen ska lyckas vinna något, under en uppesittarkväll.
För att ytterligare komplicera saken......spelar Liverpool match, med start 18.30.
Så det blir en shizofren lördag att se fram emot.........
Får inte heller glömma att griljera skinkan också, mitt i alltihop.........och under förmiddagen handla det sista.
Tur att vi inte ska göra något alls på julafton i år. Då får jag vila upp mig och eventuellt kolla ikapp en del på play. Blir väl att slumra till Kalle och se vad Inga lagar för mat.
Under juldagen blir det sen att steppa upp och baka rulltårta, skala mycket potatis, koka kålrot, blanda gratäng"sås", koka ägg m.m.
 
Gårdagens kvällsmat.........
 
En hungrig, frusen skata ger upp och drar vidare........
 
Maken fick hamburgare med tillbehör till middag, jag fick dillkött från frysen......
 
Då var det dags igen för maken att arbeta lite......
 
......och sen fick han göra fika.
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0