Det var ett fasligt ringande på dörren.........

......igår kväll plingade det återigen där.
Utanför stod bonussvärsonen, med en julblomma (som han alltid brukar ge mig). Ute i bilen satt bonusdottern kvar, då hon inte ville hosta på oss.
Dock bör hon (med erhållen medicin) hinna krya på sig ordentligt till annandagen.
I Stockholm verkar de ha fått bil igen (eller är det en hyrd....) och sen verkar de vara ute på julshopping. Men det är mycket fikabilder........
Här har vi skottat lite igen. Jag igår kväll (till soptunnan) och maken tog ett tag på förmiddagen.
Sen har vi även varit i centralorten. Maken pantade flaskor och jag handlade........ja vad tror ni? MAT!
Nu ska vi väl ändå klara oss över helgen........
När vi kom hem bjöd Inga på stekt fläskfilé och pommes, samt gjorde en gryta på andra delen av den köttbiten. Får bli julaftonsmat imorron.
Strax ska skinkan griljeras, så den är klar när all underhållning på TV startar och kan avsmakas.
 
Nu är det en massa vitt igen.........
 
Granarna i odlingen vid Hönsakorset  växer.......
 
Middag.....
 
Tomtens burk är klar.......
 
Mitt "digitala julkort" i år.......
 
Inte särskilt bra kvalité på vindruteskyddet......tur vi har silvertelp, hahahaaa.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0