Fyra glas.........

.......fann jag på Tradera, av den sort som jag i Hjo hittade åtta av på en loppis för längesen.
Denna gången (flera år sen de fanns på auktion där senast....) blev det ett rimligt pris och jag lyckades vinna dom igår. Ser nu fram emot att få hem dem som julklapp till mig själv.
Blev visst några chokladkakor bakade också, innan handbollen........
Imorron får jag åka och handla mat igen. Man skulle kunna tro att hushållet består av en storfamilj och vi äter ju inte särskilt mycket heller. Det är ett mysterium...... 
Men nu lite Ernst i väntan på handbollen.
Gick ju bra för handbollstjejerna igår också .........nu väntar slutspel i Danmark, kvartsfinal mot Tyskland imorron.
Inte särskilt mycket bevänt med sömnen inatt. Hostan är irriterande, om än inte så kraftig. Kände mig aningen "klen" imorse, så provade en kur alvedon. Halvsov en del under förmiddagen och är väl inte direkt dålig, men inte fullt bra heller.
Fick bli en snabbtur till Mölltorp för att handla det viktigaste, efter att Inga bjudit på foliebakad lax till middag.
Har gjort iordning en godisburk på byrån i hallen, ifall det kommer "lussegubbar" ikväll.
Men det är inte lika vanligt längre, då det mer har övergått till "Tricks or treats" på Halloween, men i år hade vi ändå bara två på besök.
 
Helt ok  blev chokladkakorna........
 
Lax i folie med potatismos.........
 
Fick ett foto från Holland att julgodiset kommit fram.........
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0