Julkort och handboll.........

........ blev det i fåtöljen under kvällen.
Men jag inledde med en halvtimma Idol, innan Sveriges första match i VM på hemmaplan startade.
De vann som väntat 36-24 mot Kina.
Innan allt detta hade jag hunnit skriva samtliga julkort också. Känner mig lite som en blandning av "Bror Duktig" och stel pinne........
Förhoppningsvis ska det väl gå att somna om en stund, ska bara kolla vem som vinner Idol.
Därefter blir det sänggående, så jag kommer iväg strax efter åtta, imorron bitti.
Det är tidigt för den här pensionärstanten, ska ni veta.
Halv sju stod väckarklockan på och vid öppnande av ytterdörren kunde konstateras att ett lager nysnö täckte bilen på nytt. Var ute och borstade av och ska nu se om jag hinner duscha och göra mig klar utan att jag sen måste göra om proceduren. Det faller lite sakta en del från ovan.....återigen.
Behövdes inte, har hållt sig lugnt med nederbörden hela dagen.
Anlände till Stenum endast en halvtimma innan öppnandet av julmarknaden, men fick hjälp att bära in grejerna (av musicerande tomten) och hann få iordning på bordet.
Lite trögt med försäljningen, men en tröja, sju bakdukar, ett par fuskvantar och några bläckfiskar fick iallafall nya hem. Själv hittade jag en cement-tomte och struvor att köpa.
Sen beställde jag några cement-bockar, som kompisen ska förmedla då de blir klara. 
Då det var dags att plocka ihop fick jag återigen bärhjälp till bilen, denna gång av kompisens bror.
Svängde in hos Thai-en och hämtade mig middag.
Den är äten (hälften iallafall) och en god kopp kaffe med några (trasiga) struvor till har konsumerats därefter.
Sitter och funderar i fåtöljen......om jag ska packa upp och göra ordning, på det som är kvar med tillbaka hem. Det mesta med andra ord..........men det var ganska väntat.
Trött och stel, men ganska kul att göra något annat ibland.
Nu "På spåret" på SVT play............
 
Mitt emellan fårskinnsfällar och cement-tomtar........
 
Tomten spelar på sin fela........och fru tomte hjälper till i cement-tomteständet.
 
Mina inköp för dagen.........
 
Då åker vi hem igen......på snöiga småvägar.
 
Thai-mat under konsumtion........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0