Semifinal.........

......nästa imorron för handbollstjejerna, efter att ha kört över Tyskland igår i kvarten.
Dock väntar där Frankrike, som är mycket svårare motstånd.
Idag är det fotboll igen, Europa-league med Liverpool. En betydelselös match i gruppspelet, då de redan är klara för slutspel. Men den ska tittas på iallafall, bortamatch i Belgien.
Var visst mer bönder också, men dom får bli på play i efterhand.
Har lagt till en del på menyn i fågelburen därute idag, en talgkorv och en burk med nötsmör.
Idag tömde Inga frysen på fläskköttsskivor och tärnad potatis, ingen hit-meny enligt min åsikt men då blev det ännu lite mer plats i frysen. Maken tyckte det var ganska ok.
Nu har han åkt till Tidaholm för bluesmöte x 2 och med en lista att handla hem en del tungt, från COOP.
Julgranspyntet har flyttat ut (i sina lådor).........till bordet bredvid granen i glashuset. Men inväntar mildvädret som är pågång, innan jag tar mig an att klä granen.
Funderar på (att ge mig på) att baka mormorskex också, men inte idag......kanske imorron.
Fortfarande en och annan hostattack, men gick ganska bra att sova inatt iallafall.
Var heller inga somhelst problem för en powernap i fåtöljen nyss..........
 
Mera Luciafirande? i huvudstaden, mor och dottertid?
 
Nä, bättre kan du allt Inga..........
 
Juldekor i hallen.........
 
.....och i syrummet sitter far på väggen (året runt).......
 
.....just nu vaktar han en säck julklappar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0