Snö, snö, snö........

......och så lite mera snö. Det har hållit på hela dagen och ökar i intensitet.
En dryg decimeter och väl det, har vi begåvats med och vem vet hur mycket till det behagar komma.
Till middag fanns rester, både från igår och ur frysen.
Jag har sopat och skottat lite, men nu har maken varit ute en vända också.
Planen är att inte behöva ta oss någonstans idag, men har ett brev att posta........
Nu är det inte bråttom med det, men en lagom promenad till brevlådan är ju aldrig fel (förutom om man måste pulsa i snö). Vi får se, men till postlådan och kolla får det nog bli iallafall.....lite senare. 
Fortfarande kommer det vita eländet ner, men just för tillfället med mindre flingor.
Sen maken varit ute har det kommit såpass mer, att jag tog en skyffel och gjorde mig en gång upp till vägen. För att inte bli genomblöt om kängorna, då jag faktiskt tog en promenad brevlådan, tur och retur.
På hemvägen passerade jag även vår postlåda och kunde tömma den på bl.a. Husbilstidningen.........som fortfarande kommer till maken. Trots att vi avyttrade vår för ett halvår sen.
Fikat har vi gjort och då även tänt första ljuset i adventsstaken.
Nu blir det kakbak............skurna pepparkakor med mandel i (den halva delen av köpta pepparkaksdegen från senaste baket, som var kvar). Många småbak.....istället för storbak.
Liverpool vann sin match igår igen och ikväll............. mera VM-handboll
 
Första advent har startat även här i huset.............
 
Skurna pepparkakor......en plåt.
 
"Morfars hylla" har fått Lucia-sällskap.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0