Återfunnen.........

.......kula, som fattats i asken sen säkert fyra år tillbaka. Plötsligt i förmiddags fick jag se att i en skål på skänken låg något obekant.
Gick dit för att undersöka saken och döm om min förvåning.....det var den "klingande" kinesiska kulan som vi letat efter överallt i hur många år somhelst. Den försvann efter ett barnbarnsbesök, men då brukar ju sånt dyka upp rätt snart.
Nästa mysterium, vem hade lagt den där? Maken nekade........men då kom jag på att städpatrullen vi hade här (för ett tag sen) måste ha hittat den under skänken på något sätt. 
Såååå många gånger man kollat där efter grejer........... men nu var alltså tiden inne för just denna kula att visa sig igen. Nu återbördad till sin "broder" i asken, så var det mysteriet löst.
Annars hade sånt där snöelände trillat ner igen, under natten och fortsatte en bra bit in på eftermiddagen.
Till middag fick det bli ärtsoppa och pannkakor, jag gjorde smet och maken fick steka.
Ute vid postlådan hittade jag två vykort, som gratulerade mig till ytterligare ett år på "kontot". Tack för dessa. När jag ändå var ute skottade jag undan väldigt blöt snö.
Inga bakade en toscatårta, så det finns något att bjuda på, för det kommer några iallafall, imorron och på söndag.
Imorron förmiddag ska kompisen och jag ta en tur till Garn&Ved, för hon har inte varit där än........
Senare kommer sonen med fru och thaimat. På söndag ska vi tömma badrummet och eftermiddags-fika med reskompisen som kommer en sväng.
 
Imorse var koltrasten på besök inne i matburen.....
 
Inte kul........
 
Den högra kulan är "hemma" igen......
 
Middag......
 
Grattis-kort.......
 
.....och en toscatårta är bakad, väääääldigt längesen jag gjorde det senast. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0