Besticklåda och fika......

...... är de stora händelserna idag. Besticklådan hade sonen köpt i Falköping och den kunde jag hämta i kofferten på hans bil för några timmar sedan.
Men innan dess kom kompisen på fikabesök, för hon skulle ändå till byn och hämta paket i boxen i affären. Det blev en bra stunds samtalande i vardagsrumssoffan.
Före det sa Inga ifrån, att idag fick det bli en inventering av vad som fanns i frysen .......och värma.
För idag ville hon inte tillbringa tid i köket.
Det fanns en Dafgårds kåldolme till mig och en portion hemlagad chili con carne åt maken.
När jag var i Tibro, handlade jag på ICA och sprang då på en fd. postkollega (som det är ganska precis sju år sedan jag var till Spanien med).
Blev en del pratande där i gångarna och vi stod ivägen, mer än en gång.........
Det blev även en hel del handlat, däribland semlor (går alldeles utmärkt att äta trots måndag.....) och snart blir det "hetvägg".
Besticklådan är utbytt och det blir mycket bättre ordning i lådan nu.....tror jag.
Lax är inköpt, att göra en gratäng av imorron, för det har hon lovat.....Inga.
 
Bacon, purjolölsås till spagettin igår.
 
Blåsigt värre, isen samlar sig i högar mot stranden.
 
Middagen är serverad........
 
Handlat, lastat....nu bara bära in och plocka på plats.
 
Tack för hjälpen till sonen och nu är den nyttjad.......
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0