Det gick vägen......

........äntligen, Liverpool vann sin första premier league-match på denna sidan nyår. 2-0 slutade matchen på hemma-arenan mot lokalkonkurrenten Everton.
Semlan smakade också alldeles utmärkt (som "hetvägg") igår kväll, kanske lite extra bra då det blev fotbollsvinst.
Startade tisdagen med en macka och kaffe frampå förmiddagen och fortsatte sen mitt röjande lite varstans i huset. Kanske främst bland mitt garn och övriga sybehör, samt tyger.
Har sorterat ur en hel del och frågat om Eventverkstaden i Tibro ville ha och det ville de gärna.
Ska därför lämna av några kassar imorron, då jag tänkte åka in för (fastande) provtagning. Kanske kan bli frukost hos Bagar'n rentav. Ska nämligen hämta ett paket åt maken alldeles bredvid.
Mitt på da'n ringde det på dörren, maken som satt i rummet alldeles intill hörde inget, men jag som var i andra ändan av huset skyndade dit.
Det var brevbäraren, som hade två brev (från Tradera) som var för stora för att få plats i postlådan.
Det ena innehöll en present och det andra en minitavla till mig själv.....motiv snögubbe (hahahaaa).
Slutligen tog Inga tag i middagen och serverade fläsk med löksås.
Röjandet har fortsatt därefter mestadels hela eftermiddagen, men kaffe och en chokladglass-strut har vi hunnit med ......alldeles nyss.
Var en tur till brevlådan och postade ett brev och maken gick nyss ut för en runda. Jag kommer nu att idka fåtöljhäng med Mandelmanns om en stund och ta mig nåt ätbart med kaffe därtill.
 
Hade frigjort en plats på tavel-listen i sovrummet för min minitavla, som kom idag.
 
Alltid lika gott...........
 
Mormors och morfars tvätt-set är färdiga att flytta om nästa generation är intresserade.......ska fråga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0