Fjortondagarströja........

....... -projektet genomfört och resultatet var tillfredsställande känns det som, i nuläget iallafall.
Har provat den, men inte använt på riktigt än.
Kostnad: Femtiofem kronor, men då är naturligtvis inte arbetet inräknat..........
Nu kan jag alltså med (ganska) gott samvete starta nästa stickprojekt. 
Annars var det rätt soligt under första delen av dagen, men då fick jag inte tummen ur för nån promenad. Satt ju upptagen med att sy ihop det färdigstickade plagget.
Sen bjöd Inga på en delikat middag, som jag skrev om igår: Spenat med tillbehör.
Hade lite mindre städuppgifter för mig också, tog hand om nyinköpta dra-på-lakan och tvättade dessa inför användandet, samt plockade iordning på en del annat i tvättstugan.
Har lite fler idéer på mera ordning därinne.........
Men nu avbrott för en promenad med skräp och den sönderslagna lampskärmen (i glas) ner till återvinningen.
Återkommen och eftermiddagsfikad, tänkte jag att det var en bra idé att testa ovanstående idéer. 
Vilka jag nu...... åter sittande svettig i fåtöljen, har genomfört till viss del. 
Följden av detta blev påfyllning av återvinningsmaterial, att ta ännu en promenad med.........imorron.
Nu "På spåret", sen får vi se om jag hittar nå't ätbart och mer att glo på.........
 
Paketerade systers födelsedagspresenter igår.......... klara till nästa söndag.
 
Färdigstickade delar ligger på hög...........
 
Den delikata middagen.......
 
......och här är delarna ihopsydda, till min nya, senaste tröja.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0