Hungrig.........

.........är jag väl sällan i arla morgonstund, men lite så var det ändå idag. 
Givetvis bara för att jag skulle vara fastande vid provtagningen och fick ta mig ur sängen tidigare än vanligt. Åkte iväg runt nio och huvud-eventet var snart avklarat.
Nästa stopp, lämna tre kassar grejer (tyg, tråd, band, garn m.m.) till Eventverkstaden. Kunde där även hälsa på en liten hund, förutom konversation med eldsjälen.
Nästa anhalt Bagar'n för en fralla med kaffe och därefter köp av bröd, samt bakelser till eftermiddags-fikan. Det sistnämnda med anledning av 48-årig förlovningsdag........
Så hade då avhämtningsstället för paket öppnat och makens försändelse blev hämtad. Nästa anhalt COOP för mjölk och hamburgare (till makens middag, jag tar kvarvarande gryta).
Sista stoppet för utflykten var stora återvinningen, hade en del "farligt" avfall (batterier, elkablar) att avyttra. 
Hemma igen och en relax i fåtöljen, med en kopp kaffe.....till.
Ska ge mig på att rensa en garderob i tvättavdelningen strax........tror jag.....kanske.
Påskgrejer, Halloweensaker och lite annat är genomgånget, samt iordningställt på hyllorna.
Vissa saker flyttade till sopsäcken, som sen fick göra en kort färd till den nyligen tömda soptunnan.
Middagen är avklarad och nu ser vi fram emot eftermiddagsfikan.............
Fått lite "blodad tand" så vem vet, kanske ger mig på mera röjning framöver...........
Bakelserna smakade bra och gav kanske ännu mer röjar-energi för alla papper är genomgångna och dessutom delvis hyllorna i mitt syrum. En till kasse, att mata soptunnan med blev det.
Maken gick på promenad och jag har landat vid teven......... i fåtöljen. Nu lite kaffe också bara.
 
Frukost hos "Bagar'n" alldeles allena..........
 
Min matlåda......och makens hamburgare.
 
Goda bakelser, men blev lite marsipan över på min tallrik.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0